Hírlevél
TOP termékek
Termékajánló
Tanúsítvány
SSL Certificate
Szavazás
Házhozszállítás

Cikkek, írások, energiatakarékos fűtésrendszerekről
2022.04.15 15:43

Garancia vállalás, klímák, hőszivattyúk esetén

 

Garancia alakulása Klímákra, Hőszivattyúkra 2021 után

 

Mennyi garancia van a klímákra, hőszivattyúkra?

 

Ha erre nem figyelsz, akkor még 1 nap sem!

 

 

2021-ben nagyot változott a fogyasztó védelmi törvény. Ezért erre érdemes oda figyelned, mert a klíma, vagy hőszivattyú vásárlás, könnyen rémálommá válhat.

 

Az olyan tartós fogyasztási cikkek szavatosságát és jótállását mint a légkondicionálók és a hőszivattyúk 2021. január elsejétől, a 270/2020.(VI. 12.) Kormány rendelet, és a 18/2020.(VI. 12.) ITM rendelet szabályozza.
2021.-től nincs olyan jogi fogalom, hogy garancia, helyette szavatosság és jótállás van, az eddigiekhez képest, a fogyasztók számára bizonyos esetekben kedvezőbb feltételekkel.

 

Nézzük az előnyöket:


A törvényileg kötelező jótállás időtartamát az ár függvényében, sávosan határozták meg:

 

  • 10.000 - 100.000 Ft között 1 év kötelező jótállás
  • 100.000 - 250.000 Ft között 2 év kötelező jótállás
  • 250.000 Ft felett 3 év kötelező jótállás

 

A 2021. január 1 előtt vásárolt klímákra az értéküktől függetlenül csak 1 év kötelező jótállás volt.

 

 

Itt az igazán érdekes rész:

 

Alapvetően azt gondoljuk, hogy ha veszünk, vásárolunk egy klímát, vagy egy hőszivattyút, akkor ha elromlik, jelezzük a gyártónak, akik gyorsan küldik a szervizest és megjavítják az elromlott gépet.

 

Sajnos ez nem így van

 

A jótálási időszakon belül, a klíma forgalmazója (Daikin, Gree, Panasonic, AUX, Toshiba, Fisher) biztosítja a meghibásodott alkatrészek cseredarabját, de a javítást és annak költségét annak kell vállalnia akitől a fogyasztó a klímát vásárolta.

 

Tehát ha webáruházból, vásároltad a klímát, akkor a szerelő, aki telepítette neked, az nem lesz köteles megjavítani, A „gyártó” csak alkatrészt küld, de csak akkor, ha a hibát az általa szerződött, képzéseken részt vett szakember rendeli.

 

A webáruház, akinek feléd minden garanciát intézni kellene.
De nem nagyon van olyan webáruház, ahol profi szervízes is van. Általában Gyes-en lévő anyukák intézik a rendelés felvételt Home Office-ból. Tőlük meg nem nagyon várhatjuk el, hogy megoldják a problémát.

 

Még rosszabb a helyzet, ha Marketplace, eMAG és társain vásároltunk ismeretlen eredetű gépet. Ezek többnyire külföldről, becsempészve, esetleg szürke importba kerülnek Magyarországra és azon keresztül a vásárlókhoz.

 

Ebben az esetben még a hivatalos magyar forgalmazónak még alkatrészt sem kötelessége biztosítani.

Tudom, elsőre hihetetlennek tűnik, de itt egy részlet az egyik gyártóval kötött szerződésünkből:

„A garancia keretében a gyártó az alkatrész cserét és javítási költség általányt ajánl, a tényleges javítást a telepítő kell elvégezze. A költségtérítésen felüli esetleges költségeket a telepítő viseli.”

 

Az a gép, amit Tőlünk vásároltak, amit Mi telepítettünk, ahhoz hiba esetén rekord sebességgel kint vagyunk a helyszínen, intézzük a jegyzőkönyvet, rendeljük az alkatrészt, a felmerülő plusz költségeket pedig mi álljuk.

 

Az a gép, amit nem tőlünk vásároltak, annak a garanciális szervízelését nem látjuk el.



A klímaszerelő által adott jótállás

Kizárólag attól a klímaszerelő cégtől szabad megvásárolni a klímát aki telepíteni fogja, mert így a termékszavatosság, a termékre és a szerelési szolgáltatásra adott jótállás és az alkatrész utánpótlás megoldása egy kézben vannak.


Nem vásárolunk klímát barkácsáruházakból és webshopból, még akkor sem, ha olyan klímaszerelőt adnak hozzá, aki fix áron telepít, és még akkor sem ha olcsóbb.

 

Ideális esetben a klíma telepítésével megbízott vállalkozás szerződésben áll a kiválasztott klíma forgalmazójával és vállalja az általa meghirdetett extra jótállást.
Nem elhanyagolhatók a forgalmazó által rendezett szakmai továbbképzések és a szervíztámogatás sem.

 

A klímaszerelő, hőszivattyú telepítő vállalása meghibásodás esetén az, hogy kiszáll a helyszínre, megállapítja a hibát, megrendeli az alkatrészt a forgalmazótól, majd újra kiszáll a helyszínre és kicseréli a hibás alkatrészt. Mindezt ingyen, a jótállási időn belül.

 

A valahol megvásárolt klímát nem fogja megjavítani a klímaszerelő, mert semmi köze az eladóhoz, ebben az esetben, csak a szerelésre vállal jótállást, a készülékhez semmi köze. Hiába adna a klíma forgalmazója ingyen alkatrészt, az ő profitjuk kedvéért senki sem fog ingyen dolgozni, vagy olyan munkát végezni, ami nem rentábilis.

 


Legalább annyira fontos, hogy ki szereli a klímát és kitől vásároljuk, mint az, hogy milyen klímát vásárolunk. 

 

 

Rendszeres Karbantartás:

A Klímák és hőszivattyők esetében a gyártók rendszeres éves karbantartást írnak elő.
Ezek elhanyagolása, nem csak a hatásfok csökkenéséhez, a készülék meghibásodásához vezethetnek, hanem garanciavesztést vonnak maguk után.
érdemes erre odafigyelni.

 

Garantált a megbízható klíma

Ha olyan helyről vásárolsz, ahol az eladás, telepítés, garanciális szerviz egyben van, akkor biztos lehetsz benne, hogy csak megbízható, ritkán meghibásodó klímát fognak neked ajánlani, hiszen senkinek nem érdeke a garanciális javitás miatt kifutkozni.

 

A PacoHaus kft-nek, az általa forgalmazott márkák hivatalos magyar forgalmazóival közvetlen szerződése van, rendszeresen eljárunk a gyártók által szervezett szakmai képzésekre.

 

Sopron, 2021.04.15

Mr.: PacoHaus